24 Ekim 2016 Pazartesi

Senelere Göre ÖSYS Giriş Rakamları

Bu yazımızda senelere göre öğrencilerin üniversitelere lisans,önlisans ve açıköğretim'e giriş sayılarını bulup bunları  sizler için grafik haline getirdik. Öncelikle tablomuzda hangi sene kaç kişinin lisans,önlisans veya açıköğretim'e yerleştiğine bir göz atalım.




Lisans,Önlisans ve Açıköğretim ile ilgili tablomuz alt tarafta. Bu tabloda Lisans,Önlisans,Açıköğretim'e yerleşen sayılarının senelerde gelişimi artış ve azalışlarını açıkça görüyoruz.

Şimdi senelere göre toplam başvuru ve lisans programlarına yerleşimle ilgili tablomuzu inceleyelim.
Alttaki iki tabloda 2007 ve 2016'daki Lisans,Önlisans,Açıköğretim yerleşimlerinin oranlarını gösteren iki tablomuz var. Bu tablolarda Lisans programlarına yerleşimin 2007 de açıköğretim yerleşimlerinin altında olduğu görülüyor. Ama zaman geçtikçe ülkemizde açılan özel ve devlet üniversiteleri daha çok lisans programı ve daha çok öğrenci alımı gerçekleştirdi. Bu dönemde Lisans programlarına yerleşen sayısı sürekli artış gösterdi. Yine Aynı şekilde önlisans'ta 2007'den bu yana sürekli artış göstermiştir.





Bu tablolarda gördüğümüz üzere üniversitelere yerleşim sayımız 2007 de 626286 iken 2016 da bu sayı 961864 sayısına ulaşmıştır. Aynı şekilde 2007 de Lisans programlarına yerleşen sayısı 193524 iken 2016 da 423479 sayısına ulaşmıştır.






Yukarıdaki tablolarda 2007 ve 2016 da üniversitelere başvuru ve giren sayısının oranları gösteren iki tablomuz vardır. 2007' de %29.9 üniversiteye giriş sağlanmıştır. Her ne kadar üniversiteye giriş sayısı 2007 den 2016 300 bin kişi artış sağlasa da 2016 da toplam başvuru sayısına göre oranı azalış göstermiştir. 2007'de %29.9 olan bu sayı 2016'da %28.4 olmuştur. Bu düşüş dikkate alınması gereken bir düşüştür.

Aşağıdaki hareketli tabloda giriş sayılarının değişimini görebiliriz.

KAYNAK: OSYM.GOV.TR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder